دستیابی به یک مانیکور یا پدیکور عالی شامل چندین مرحله و توجه به جزئیات است. با پیروی از این هفت مرحله و ترکیب نکات ارائه شده، می توانید بر هنر یک مانیکور یا پدیکور بی عیب و نقص در خانه مسلط شوید.

مرحله 1: ابزارهای خود را جمع آوری کنید

قبل از شروع، تمام ابزار و محصولات لازم را جمع آوری کنید. در اینجا موارد ضروری است که شما نیاز دارید:

  1. پاک کننده لاک ناخن
  2. گلوله‌ها یا پدهای پنبه‌ای
  3. ناخن گیر
  4. فایل ناخن
  5. فشار کوتیکول
  6. ماشین کننده یا نیپک کوتیکول
  7. بلوک بافر
  8. کت پایه
  9. لاک ناخن به رنگ دلخواه شما
  10. روپوش
  11. کرم دست یا پا

مرحله ۲: لهستانی قدیمی را حذف کنید

با پاک کردن لاک های موجود با استفاده از پاک کننده ناخن غیر استونی شروع کنید. پاک کننده های مبتنی بر استون می توانند روی ناخن ها و کوتیکول ها خشک شوند. یک تکه پنبه یا پد را با پاک کننده مرطوب کنید و به آرامی لاک قدیمی را از روی هر ناخن پاک کنید.

مرحله 3: به ناخن های خود فرم دهید

با استفاده از ناخن گیر، ناخن های خود را به طول دلخواه خود کوتاه کنید، آنها را صاف و صاف نگه دارید. سپس، از سوهان ناخن استفاده کنید تا آنها را به سبک دلخواه خود مانند مربع، گرد یا بیضی شکل دهید.

مرحله 4: از کوتیکول های خود مراقبت کنید

روغن کوتیکول یا کرم مرطوب کننده را به کوتیکول های خود بزنید و اجازه دهید چند دقیقه بماند تا نرم شوند. از یک فشار دهنده کوتیکول استفاده کنید تا به آرامی کوتیکول ها را عقب برانید و مراقب باشید که به پوست ظریف آسیب نرسانید.

اگر کوتیکول‌های اضافی یا رشد بیش از حد دارید، آن‌ها را با احتیاط با دستگاه‌های موبر یا نیپک کوتاه کنید. مراقب باشید بیش از حد کوتاه نشوید یا خیلی به بستر ناخن نزدیک نشوید، زیرا ممکن است باعث درد و عفونت احتمالی شود.

مرحله 5: صاف و صاف

یک بلوک بافر بردارید و به آرامی سطح ناخن های خود را صاف کنید. این کمک می کند تا هر گونه برآمدگی یا نقص را صاف کنید و یک بوم صیقلی ایجاد کنید تا لاک ناخن به آن بچسبد.

مرحله ۶: لاک ناخن بزنید

با استفاده از یک لایه نازک از پوشش پایه روی هر ناخن شروع کنید. این به محافظت از ناخن های شما در برابر لکه شدن کمک می کند و سطح صافی را برای لاک ایجاد می کند. قبل از ادامه، اجازه دهید لایه پایه کاملا خشک شود.

در مرحله بعد، دو لایه نازک از رنگ لاک انتخابی خود را بمالید و اجازه دهید هر لایه در بین آن ها کاملا خشک شود. لاک را با حرکات یکنواخت، از پایه ناخن شروع کنید و به سمت نوک آن حرکت کنید. برای پرداخت حرفه ای، فاصله کمی بین لاک و کوتیکول بگذارید.

مرحله 7: مهر و موم با کت تاپ

هنگامی که لاک ناخن شما خشک شد، یک لایه رویی برای چسباندن و محافظت از رنگ بمالید. تاپ کت براقیت می بخشد و طول عمر مانیکور یا پدیکور شما را افزایش می دهد. قبل از دست زدن به هر چیزی اجازه دهید کاملا خشک شود.

نکات اضافی برای مانیکور یا پدیکور عالی:

  1. قبل از شروع، مطمئن شوید که ناخن‌هایتان تمیز و عاری از هرگونه روغن یا لوسیون است.
  2. برای نتایج ماندگارتر، به جای لاک های ضخیم، لایه های نازکی از لاک ناخن بزنید.
  3. اگر به‌طور تصادفی ناخن‌های تازه رنگ‌شده‌تان را لکه کردید، یک برس تمیز را در پاک‌کننده ناخن فرو کنید و به آرامی ناحیه لکه‌شده را ثابت کنید.
  4. از یک برس خط چشم زاویه دار آغشته به لاک پاک کن برای تمیز کردن لاک اضافی لبه های ناخن خود استفاده کنید.
  5. روغن کوتیکول یا مرطوب کننده را به طور منظم بمالید تا کوتیکول های خود را سالم و هیدراته نگه دارید.
  6. برای سرعت بخشیدن به زمان خشک شدن، می توانید از پوشش یا اسپری سریع خشک شونده استفاده کنید.
  7. اگر ناخن های ضعیف یا شکننده دارید، از تقویت کننده یا درمان ناخن استفاده کنید.
  8. هنگام استفاده از لاک ناخن، ابتدا با دست یا پای غیر غالب خود شروع کنید تا این روند آسان تر شود.
  9. اگر روکش مات را ترجیح می دهید، می توانید به جای کت براق از روکش مات استفاده کنید.
  10. از تکان دادن شدید بطری لاک ناخن قبل از استفاده خودداری کنید، زیرا می تواند حباب های هوا ایجاد کند. در عوض، بطری را به آرامی بین کف دست خود بچرخانید.
  11. قبل از رنگ کردن ناخن‌هایتان، یک لایه نازک وازلین روی آن‌ها بمالید تا از چسبیدن لاک به پوستتان جلوگیری کنید.
  12. برای تجربه‌ای مانند اسپا، قبل از شروع مانیکور یا پدیکور، دست‌ها یا پاهای خود را در آب گرم با نمک اپسوم و روغن‌های ضروری خیس کنید.

این مراحل و نکات به شما کمک می کند تا یک مانیکور یا پدیکور با کیفیت سالنی در خانه داشته باشید. از نوازش خود و به نمایش گذاشتن ناخن های زیبا لذت ببرید!

سه مرجع معتبر که در تهیه این مقاله از آنها استفاده شده:

  1. خانه داری خوب: این نشریه معتبر نکات زیبایی و نظافت از جمله راهنمای دقیق در مورد مانیکور و پدیکور را ارائه می دهد.
  2. Allure: شناخته شده برای تخصص خود در صنعت زیبایی، Allure اطلاعات جامعی را ارائه می دهد.rmation در مراقبت از ناخن و تکنیک های مختلف ناخن.
  3. Cosmopolitan: مجله Cosmopolitan طیف وسیعی از موضوعات، از جمله نکات زیبایی و مراقبت از ناخن از متخصصان این حوزه را پوشش می‌دهد.
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...