1. احساسات خود را درک کنید: احساس خود را در مورد موقعیت تشخیص دهید و به خود اجازه دهید آن احساسات را احساس کنید. طبیعی است که وقتی شریک زندگیتان از شما دفاع نمی کند، آسیب دیده، عصبانی یا ناامید شوید.
  2. ارتباط با شریک زندگی خود: با شریک زندگی خود صحبت کنید که چگونه عدم دفاع او بر شما تأثیر می گذارد. در مورد تأثیر رفتار آنها بر شما و رابطه شما مشخص باشید.
  3. به دنبال پشتیبانی باشید: با دوستان قابل اعتماد، اعضای خانواده یا یک درمانگر برای حمایت تماس بگیرید. صحبت کردن با کسی که درک می کند می تواند به شما کمک کند احساسات خود را پردازش کنید و دیدگاه متفاوتی به دست آورید.
  4. مرزها را تعیین کنید: با خانواده خود در مورد آنچه هستید مرزهای روشنی ایجاد کنید و از بحث کردن با آنها راحت نیستید. این می تواند به جلوگیری از درگیری های غیر ضروری و محافظت از رابطه شما کمک کند.
  5. مراقبت از خود را تمرین کنید: از نظر جسمی، عاطفی و ذهنی از خود مراقبت کنید. در فعالیت‌هایی شرکت کنید که به شما شادی می‌دهند، تکنیک‌های تمدد اعصاب را تمرین کنید و سلامتی خود را در اولویت قرار دهید.
  6. به دنبال کمک حرفه‌ای باشید: اگر احساس می‌کنید که عدم دفاع شریک زندگی‌تان نشانه‌ای از یک مشکل عمیق‌تر در رابطه شماست، به دنبال کمک از یک زوج درمانگر یا مشاور باشید. آنها می توانند راهنمایی و پشتیبانی برای کمک به شما برای حل این مشکلات ارائه دهند.
  7. برای خودتان وقت بگذارید: زمانی را به تنهایی یا با دوستانی بگذرانید که از شما حمایت می کنند. این می تواند به شما کمک کند تا دوباره شارژ و اعتماد به نفس خود را به دست آورید.
  8. رابطه خود را مجدداً ارزیابی کنید: اگر شریک زندگی شما همچنان در دفاع از شما شکست می خورد، ممکن است نشانه ای از مشکل بزرگ تری در رابطه شما باشد. وقت بگذارید و فکر کنید که آیا این رابطه برای شما سالم و رضایت بخش است یا خیر.

24 نکته برای کنار آمدن با شریکی که از شما دفاع نمی کند

  1. نیازهای خود را در میان بگذارید: به شریک زندگی خود اجازه دهید تا بداند چه احساسی دارید و از نظر حمایت و دفاع از او چه نیازی دارید.
  2. به دنبال حمایت دیگران باشید: درباره احساسات و تجربیات خود با دوستان، اعضای خانواده یا یک درمانگر صحبت کنید.
  3. مراقبت از خود را در اولویت قرار دهید: در فعالیت هایی شرکت کنید که بهزیستی جسمی، عاطفی و روانی را ارتقا می دهند.
  4. مرزها را تعیین کنید: با خانواده و شریک زندگی خود محدودیت‌های واضحی در مورد آنچه که هستید و در مورد بحث کردن راحت نیستید تعیین کنید.
  5. به دنبال کمک حرفه ای باشید: زوج درمانی یا مشاوره را برای رفع مشکلات اساسی در رابطه خود در نظر بگیرید.
  6. برای خود وقت بگذارید: زمانی را به تنهایی یا با دوستان حامی خود بگذرانید تا اعتماد به نفس خود را دوباره به دست آورید و دوباره شارژ کنید.
  7. رابطه خود را دوباره ارزیابی کنید: به این فکر کنید که آیا رابطه شما برای شما سالم و رضایت بخش است یا خیر.
  8. ارتباط قاطعانه را تمرین کنید: یاد بگیرید که نیازها و احساسات خود را به روشی واضح و قاطعانه بیان کنید.
  9. به دنبال یک انجمن حمایتگر باشید: به یک گروه پشتیبانی یا جامعه آنلاین افرادی که موقعیت‌های مشابهی را تجربه کرده‌اند بپیوندید.
  10. شفقت به خود را تمرین کنید: در هنگام عبور از این موقعیت دشوار نسبت به خود مهربان و فهمیده باشید.
  11. از خانواده خود فاصله بگیرید: در صورت لزوم، برای محافظت از سلامت روانی و عاطفی خود، از خانواده خود فاصله بگیرید.
  12. به دنبال مشاوره حقوقی باشید: اگر احساس می‌کنید که عدم دفاع از طرف شریک زندگی‌تان نشانه‌ای از یک مسئله بزرگ‌تر است، مانند خشونت خانگی یا آزار، با یک وکیل مشورت کنید.
  13. نیازهای خود را اولویت بندی کنید: تصمیماتی بگیرید که با ارزش ها و نیازهای شما همسو باشد، حتی اگر با شریک زندگی تان در تضاد باشد.
  14. به دنبال حمایت از یک دوست قابل اعتماد باشید: با یک دوست صمیمی صحبت کنید که می تواند حمایت عاطفی و دیدگاه متفاوتی را ارائه دهد.
  15. ذهن‌آگاهی را تمرین کنید: از تکنیک‌های تمرکز حواس استفاده کنید تا به شما کمک کند در موقعیت‌های چالش‌برانگیز حاضر و متمرکز بمانید.
  16. به دنبال حمایت از یک درمانگر باشید: یک درمانگر می‌تواند راهنمایی و پشتیبانی را در حین عبور از این موقعیت دشوار ارائه دهد.
  17. زمانی را برای بهبودی اختصاص دهید: به خود فرصت دهید تا پس از یک رویداد استرس زا یا آسیب زا، احساسات خود را درمان و پردازش کنید.
  18. قدردانی را تمرین کنید: بر جنبه‌های مثبت زندگی‌تان تمرکز کنید و از افراد و چیزهایی که شما را خوشحال می‌کنند ابراز قدردانی کنید.
  19. به دنبال یک شریک حامی باشید: اگر شریک زندگی شما تمایلی به دفاع از شما ندارد، ممکن است نشانه ای از یک موضوع عمیق تر در رابطه شما باشد. به دنبال شریکی باشید که حامی و متعهد به رفاه شما باشد.
  20. خوشبختی خود را در اولویت قرار دهید: تصمیماتی بگیرید که با ارزش‌های شما همسو باشد و شما را شاد کند، حتی اگر با خواسته‌های شریک زندگی‌تان در تضاد باشد.
  21. به دنبال پشتیبانی از یک گروه پشتیبانی باشید: به یک گروه پشتیبانی برای افرادی که موقعیت‌های مشابهی را تجربه کرده‌اند بپیوندید تا حمایت و مشاوره دریافت کنید.
  22. بخشش خود را تمرین کنید: هنگام عبور از این موقعیت دشوار، با خود مهربان و فهمیده باشید.
  23. به دنبال دیدگاه جدیدی باشید: با یک دوست قابل اعتماد یا درمانگر در مورد احساسات و تجربیات خود صحبت کنید تا دیدگاه متفاوتی به دست آورید.
  24. اقدام کنید: گام‌های مشخصی برای بهبود وضعیت خود بردارید، مانند تعیین حد و مرز یا جستجوی کمک حرفه‌ای.

منابع :‌

  1. «درمان رابطه» نوشته دکتر. جان و جولی گاتمن: این کتاب راهنمایی هایی در مورد چگونگی ایجاد و حفظ یک رابطه سالم و رضایت بخش ارائه می دهد.
  2. «همبستگی دیگر وجود ندارد» نوشته ملودی بیتی: این کتاب توصیه‌های عملی و حمایتی را برای کسانی ارائه می‌کند که با روابط همبستگی دست و پنجه نرم می‌کنند.
  3. «پروژه ورونا: راهنمای روابط سالم» نوشته دکتر گری براون: این راهنما اطلاعات جامعی در مورد ایجاد و حفظ روابط سالم از جمله مهارت های ارتباطی، تعیین مرزها و حل تعارض ارائه می دهد.

در پایان، وقتی شریک زندگی شما در مقابل خانواده از شما دفاع نمی کند، می تواند یک تجربه دشوار و منزوی باشد. با این حال، منابع زیادی برای کمک به شما برای مقابله با این وضعیت وجود دارد. با مراقبت از خود، درخواست حمایت از دیگران و جستجوی کمک حرفه ای در صورت نیاز، می توانید به جلو حرکت کنید و یک رابطه سالم و رضایت بخش ایجاد کنید.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...